Regulamin

§ 1 Definicje 

Pojęcia użyte w regulaminie oznaczają:
a) Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży biletów w Portalu,
b) Portal – portal bilety.fortuna-bus.pl prowadzony przez Administratora,
c) Administrator – FORTUNA – BUS, ul. Radosna 16, 07-200 Wyszków,

d) Kurs – określa kierunek oraz trasę przejazdu autokaru,
e) Relacja – odcinek trasy na którą oferowany jest przewóz na który Bilety dostępne są za pośrednictwem portalu bilety.fortuna-bus.pl

f) Termin – termin przejazdu autokaru na wybranym Kursie oraz Relacji,
g) Organizator – przedsiębiorstwo oferujące bilety na danych Kursach oraz Relacjach,
h) Klient – osoba lub podmiot dokonująca Rezerwacji Biletów w Portalu,
i) Bilet – e-bilet PDF upoważniający Klienta do przejazdu na Relacji, której dany bilet dotyczy,
j) Rezerwacja – czasowe zablokowanie wskazanych przez Klienta Biletów na Relację dokonane w Portalu

§ 2 Zakres Regulaminu

Niniejszy Regulamin ma zastosowanie do systemu internetowej sprzedaży biletów za pośrednictwem portalu: bilety.fortuna-bus.pl zwanym również Administratorem.


§ 3 Procedura zakupu biletów


I. W celu dokonania Rezerwacji i zakupu Biletów Klient:
a) dokonuje wyboru Kursu oraz Terminu dostępnego w Portalu,

b) dokonuje wyboru Relacji
c) dokonuje wyboru ilości zamawianych Biletów,
d) podaje swoje dane, tj. imię i nazwisko, adres skrzynki elektronicznej oraz telefon kontaktowy,

e) wybiera formę i sposób dostarczenia Biletów,

f) wybiera sposób płatności udostępniony w Portalu.
g) potwierdza zapoznanie się z Regulaminem poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w Portalu, h) może wybrać opcję otrzymywania informacji o Portalu i Relacjach na wskazany adres poczty elektronicznej,


II. Przed zatwierdzeniem Rezerwacji Klient widzi w Portalu jej podsumowanie z określoną kwotą do zapłaty.
3. Klient akceptuje warunki Rezerwacji poprzez przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
4. Klient ponosi odpowiedzialność za prawdziwość i prawidłowość danych, o których mowa w § 3 ust. I lit. d.
5. Rezerwacja ma charakter czasowy i ważna jest przez czas wskazany w § 3 ust. IV lit. 5, który wynika z wybranej formy płatności.
6. Administrator przesyła na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany zgodnie z § 3 ust. I lit. d) podsumowanie Rezerwacji oraz Regulamin.
7. Klient dokonuje zapłaty kwoty wynikającej z Rezerwacji zgodnie z wybraną przez siebie formą płatności.
8. Po otrzymaniu pełnej kwoty wynikającej z Rezerwacji Administrator dostarcza Bilety do Klienta zgodnie z § 6.

III. Forma biletów
a) Bilety na wybrane Relację są dostępne w formie e-biletu PDF.
b) Dostępne formy Biletów na daną Relację podane są w trakcie dokonywania Rezerwacji.
c) Klient zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy numeru rezerwacji, i nie udostępniania osobom trzecim pliku ani wydruku e-biletu PDF, co za tym idzie zobowiązuje się do ochrony biletu elektronicznego przed wszelkimi próbami kopiowania, skanowania i powielania.

IV. Płatności i Rezerwacje
1. Administrator oferuje następujące formy płatności za Bilety z Rezerwacji:
a) przelew bankowy,
b) płatność internetowa (on-line) przelewem lub kartą płatniczą,
2. Dostępne formy płatności na daną Relację z tych określonych w ust. I podane są w trakcie dokonywania Rezerwacji.
3. Płatności internetowe (on-line) realizowane są przez współpracujący z Administratorem podmiot świadczący usługi akceptacji płatności kartami płatniczymi i/lub przelewów internetowych.
4. Nazwa podmiotu/podmiotów współpracujących z Operatorem, o których mowa powyżej znajduje się w Portalu i widoczna jest dla Klienta podczas procesu zakupu Biletów opisanych w § 3.
5. Wybór formy płatności przez Klienta determinuje okres ważności Rezerwacji.
6. Okres ważności Rezerwacji wynosi:
a) dla przelewu bankowego: 2 dni robocze
b) dla płatności internetowej (on-line) przelewem: 6 godzin
c) dla płatności internetowej (on-line) kartą płatniczą: 24 godziny
7.Jeżeli w okresie ważności Rezerwacji, o którym mowa powyżej, liczonym od momentu zaakceptowania Rezerwacji przez Klienta zgodnie z § 3, całkowita należność wynikająca
z Rezerwacji nie zostanie uiszczona, nieopłacona Rezerwacja jest anulowana.
8.Zawarcie umowy z Klientem następuje w momencie zapłaty pełnej kwoty należności wynikającej z Rezerwacji.
9. W przypadku wyboru opcji przelewu bankowego płatność może być dokonana jedynie na numer rachunku bankowego wskazany w potwierdzeniu Rezerwacji przesłanej na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany zgodnie z § 3 ust. I lit. d).
10. Operator przyjmuje przelewy w złotych.
11. W przypadku płatności w innej walucie Klient powinien wybrać opcję podziału kosztów przelewu zagranicznego/walutowego taką, aby pełna kwota należności została zaksięgowana na rachunku Operatora.
12. Jeżeli Klient przeleje środki w związku z Rezerwacją w sposób inny niż określony w ust. 10 i 11, Operator zwróci je na rachunek nadawcy – Klienta odejmując od kwoty przelewu koszt realizacji takiej płatności pobierany przez bank Operatora.

V. Formy i warunki dostarczenia Biletów.
1. Dostępna forma dostawy biletu to e-bilet PDF przesłany pocztą elektroniczną na adres poczty wskazany przez Klienta zgodnie z § 3 ust. I lit. d).
2. Dostępne formy dostarczania Biletów na daną Relację z tych określonych w ust. I podane są w trakcie dokonywania Rezerwacji.
3. Klient dokonuje wyboru formy dostarczenia Biletów zgodnie z § 3 ust. I lit. e).
4. Terminy dostarczenia, z zastrzeżeniem ust. 6, w przypadku Biletów PDF dostarczanych pocztą elektroniczną: maksimum 1 dzień roboczy od momentu otrzymania pełnej kwoty wynikającej z Rezerwacji zgodnie z § 5.

5. W przypadku Biletów PDF Administrator przesyła na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta zgodnie z § 3 ust. I lit. d) odnośnik do Portalu umożliwiający ich pobranie, zapisanie i wydrukowanie. W przypadku problemów z otrzymaniem wiadomości, status rezerwacji oraz wydruk biletów elektronicznych prosimy o kontakt : fortuna.bus@gmail.com lub pod numerem telefonu : 698937869.
6. Klient po otrzymaniu Biletów zobowiązany jest sprawdzić poprawność danych wydrukowanych na Biletach z danymi podanymi podczas Rezerwacji zgodnie z §3.

7. Wszelkie stwierdzone niezgodności zidentyfikowane przez Klienta w trakcie sprawdzania, o którym mowa powyżej powinny być zgłoszone Administratorowi zgodnie z § 7.

§ 4 Odwołane Kursy i zwroty


1. Zwroty Biletów możliwe są jedynie w przypadku odwołania przez Organizatora przejazdu autokaru na danym Kursie.
2. W przypadkach innych niż opisane w ust. 1 zwroty Biletów nie są możliwe – Klient nie ma prawa odstąpienia od umowy.
3. W przypadku konsumentów ograniczenie, o którym mowa w ust. 2 wynika z art. 38 pkt 12 Ustawy.
4. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 Administrator Portalu dokona zwrotu należności Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni roboczych, w taki sam sposób w jaki Klient opłacił Rezerwację.

5. Wszelkie reklamacje Klienta rozpatrywane są przez Operatora w ciągu maksymalnie 14 dni roboczych i powinny być przesłane na adres poczty elektronicznej fortuna.bus@gmail.com lub na adres korespondencyjny Administratora
6. Jeśli reklamacja nie jest związana z Administratorem, Portalem lub jego działaniem a dotyczy Organizatora, Administrator przekazuje taką reklamację niezwłocznie do Organizatora.
7. W przypadku, o którym mowa ust. 6, termin rozpatrzenia reklamacji może być wydłużony
i zależy od Organizatora, a o wydłużeniu czasu rozpatrywania reklamacji Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony przez Administratora.
8. Ewentualne zwroty i rekompensaty dla Klienta w wyniku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji będą dokonywane w terminie określonym w § 4 ust. 4. 5. Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Administratora w ramach Portalu będą rozstrzygane przez sądy powszechne

§ 5 Wymagania w zakresie używanej przeglądarki internetowej


Do prawidłowego korzystania z Portalu niezbędne jest posiadanie przeglądarki internetowej zgodnej ze standardem HTML5 oraz z włączoną obsługą JavaScript oraz SSL.

§ 6 Pozostałe postanowienia


1. Operator świadczy dla Klienta usługi nieodpłatne takie jak:
a) wysyłka newslettera informacyjnego o Relacjach, jeżeli Klient wyrazi taką wolę zgodnie z § 3 ust. I lit. h),
b) umożliwienie zamieszczania w Portalu recenzji lub opinii o przejazdach na Relacjach.
2. Klient w przypadku umieszczania recenzji lub opinii o przejeździe na wybranej Relacji dokonuje ich dobrowolnego rozpowszechniania oraz zapewnia, że zamieszone przez niego treści nie naruszają dóbr i praw osób trzecich, nie są sprzeczne z prawem i wyraża zgodę na ich ewentualne opracowanie lub zmianę przez Administratora.
3. W przypadku gdy Klient, inna osoba lub podmiot uzna, iż treść dostępna w Portalu narusza ich prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, tajemnicę chronioną prawem, powinien poinformować o tym niezwłocznie Operatora, a Operator Portalu po powzięciu informacji o potencjalnym naruszeniu, podejmuje niezwłoczne kroki mające na celu usunięcie z Portalu treści będących przyczyną naruszenia. 4. Operator Portalu nie ponosi odpowiedzialności za zamieszczane przez Klientów lub inne osoby treści pod warunkiem otrzymania powiadomienia zgodnie ust. 3 powyżej.
5. Operator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Klienta lub innych osób, w szczególności za korzystanie przez nich z Portalu w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem.
6. Operator nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta za działania Organizatorów,
w szczególności za odwołane lub opóźnione Relację, z zastrzeżeniem postanowień § 6.
7. Bilet, który jest nieczytelny, zniszczony lub uszkodzony nie uprawnia Klienta do przejazdu autokarem na wybranej Relacji.

§ 7 Wejście w życie


Regulamin wchodzi w życie z dniem 10 marca 2017 roku.  


Portal internetowy bilety.fortuna-bus.pl działający pod adresem http://www.bilety.fortuna-bus.pl jest serwisem prowadzonym przez FORTUNA - BUS z siedzibą w Wyszkowie. 
Adres przedsiębiorstwa: FORTUNA – BUS, ul. Radosna 16, 07-200 Wyszków
tel. 698 937 869; e-mail: fortuna.bus@gmail.com; www.fortuna-bus.pl